She followed the recepy of the Gods: she created a language and she gave form to de Gelijkaardigen (the Similars).
But they were brutal and run away from her without learning her beautiful language.
As she was angry at the Gods, she decided to make up her own recepy.
She eventually did that and out of the flesh of the Similars she created many generations of creatures.
But they would not keep her company: they would see her only as a Goddess.
She felt betrayed and alone.
Nobody would use with her the beautiful words and forms she prepared.
And then the Nature came to comfort her (in Dutch: om haar te troosten, which sounds really consolatory).
Out of this joyFULLLL embrace, a new creature was born: a son and a daughter, a fish a bird and a cat and a poes.
A MUTAfOrMa: a shapeshifter.
Een gedaanteverwisselaar.
(…)
Tekst: Enrica Camporesi –
Stanza – On Proximity. Een artistiek onderzoek door Enrica Camporesi, Rona Kennedy en Mestizo Arts Platform (Fiëbre vzw) met de steun van Rataplan, De Vlaamse Gemeenschap en de Stad Antwerpen.
Foto’s: Karolina Maruszak
Enrica Camporesi en Rona Kennedy in gesprek met Duraid Abbas Ghaieb, Charlotte Peys, Merel Franx, Ahilan Ratnamohan, Kopano Maroga, Katrijn Baeten, Dario Capelle, Steven Brys, …
De WIPCOOP 2024-artiesten volgden, samen met de Roel Verniers Prijs-kandidaten, de Pitch & Feedback workshop onder leiding van Aïcha Cissé. Tijdens de workshop kregen de artiesten waardevolle tools aangereikt om zowel tijdens het creatieproces als na een voorstelling in gesprek te gaan met het publiek en professionals uit de kunstensector. Hoe pitch je een project? […]
Augusto Pedraza presenteerde tijdens WIPCOOP 2023 in STUK én KVS 30 minuten uit zijn work in progress: Hello Schatje, Adios Amour. In Brussel maakte hij o.a. kennis met WIPCOOP partners uit Barcelona, waaronder de collega’s van Nau Ivanow. Deze kennismaking ontwikkelde zich tot één van de opportuniteiten om verdere stappen te zetten in de ontwikkeling […]
So, what about the further development of Rubin Ajlouni’s monologue Jasser? Rubin Ajlouni deelde tijdens WIPCOOP 2023 in Kambala* een voorproefje van de eerste etappes van zijn allereerste eigen creatie en gaf de monoloog Jasser, naar een tekst van Abdelkader Benali, een frisse wind. Tijdens het nagesprek met enkele WIPCOOP-partners werd geopperd dat dit werk […]
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.